bloem

Nathalie de Graaf is freelance journalist en schrijft voor LINDA., Wendy, JAN, Marie Claire, Glamour, Viva, Revu, Margriet en het Advocatenblad.

Masterclass Freelancen:


3 september 2013
1 oktober 2013
4 maart 2014
2 september 2014
21 april 2015
6 oktober 2015
5 april 2016
11 oktober 2016
16 mei 2017

Eerstvolgende:
oktober 2017

Lees meer

Journalistieke communicatie & Media-advies

Aandacht in de media is goud waard. En wie kun je daar beter voor inzetten dan iemand die jarenlange journalistieke ervaring heeft én een groot netwerk. Nathalie de Graaf geeft media- en communicatieadvies aan ondernemingen waarbij ze een journalistieke vertaling maakt van de uit te dragen boodschap. Door middel van publicaties in (online) media genereert ze aandacht, waardering en status voor haar cliënten. Dit zorgt voor een boost aan publiciteit.

Rumour around the brand

Journalisten krijgen tientallen persberichten per dag. De kunst is om op te vallen. Nathalie ‘maakt nieuws’ voor haar cliënten en verspreidt dit gericht onder haar contacten. Hiermee creëert ze rumour around the brand. Ze houdt daarbij rekening met de juiste timing en actualiteit.

Social Media

Twitter, Facebook en Instagram zijn essentieel voor het versterken van een merk. Nathalie houdt desgewenst Social Media kanalen bij voor haar cliënten en zorgt zo voor nóg meer zichtbaarheid.

Cliënten, in het verleden en nu:

DJ Isis ** Uitgeverij Meis & Maas ** IINN Sustainable Beauty ** Pleasurements ** Schrijfster Esther J. Ending ** Make My Event ** Georgina Kwakye ** Ouder Alleen ** Maddalena Wines ** Renew Clinic ** Diekstra van der Laan Advocaten ** Trainer/spreker/auteur Sierd Nutma ** Bonaire Break ** Dr. Laura Moojen-Zaal, plastisch chirurg Velthuis Kliniek ** Advocatenkantoor Geerts.

Aanbevelingen:

Bart Keuskamp (OuderAlleen): ‘Nathalie heeft voor een boost aan publiciteit gezorgd voor OuderAlleen. Een jaar lang heeft zij maandelijks diverse publicaties geregeld, zowel in kranten/bladen als online. Ook heeft zij de Social Media kanalen van OuderAlleen bijgehouden. Ik heb er geen omkijken naar gehad. Ik ben erg tevreden. Nathalie weet door haar jarenlange ervaring als journalist waar ze het over heeft en heeft duidelijk een groot netwerk. Ik ben blij dat ik haar heb ingeschakeld als media-adviseur.’

Marianne Janssen (Maddalena Wines): ‘Ik heb Nathalie voor bepaalde tijd ingehuurd voor media-advies om mijn wijnwinkel een boost te geven op het gebied van naamsbekendheid, media-aandacht en publiciteit. En ik kan haar van harte aanbevelen. Door haar jarenlange ervaring als freelance journalist beschikt Nathalie over veel interessante ingangen bij bekende landelijke dagbladen en magazines. Ze zorgt met regelmaat voor een interview of artikel in onder andere De Telegraaf, NRC of Trouw. Notabene in de zaterdag-editie met extra grote oplage! Dit is concreet merkbaar; veel meer bezoek op je website, belangstelling voor je product, en zelfs verkoop.
Daarnaast is Nathalie zeer gedreven in het opzetten en bijhouden van sociale media kanalen. Ze geeft gerichte bedrijfsspecifieke adviezen en tips zodat jouw berichtgeving voor veel meer reuring zorgt op bv Facebook en Twitter, en het bereik plots veel groter is.
Bovenal is Nathalie gewoon een heel prettig mens om mee samen te werken. Ze kan goed schakelen, reageert snel op vragen, is accuraat en eerlijk. Haar hartelijkheid en inlevingsvermogen zorgen ervoor dat je echt het gevoel hebt dat je samen bezig bent om jouw bedrijf die boost te geven die het nodig heeft.’