bloem

Nathalie de Graaf is freelance journalist en schrijft voor LINDA., Wendy, JAN, Marie Claire, Glamour, Viva, Revu, Margriet en het Advocatenblad.

Masterclass Freelancen:


3 september 2013
1 oktober 2013
4 maart 2014
2 september 2014
21 april 2015
6 oktober 2015
5 april 2016
11 oktober 2016
16 mei 2017

Eerstvolgende:
oktober 2017

Lees meer

Zó schrijf je een goed persbericht (en zet je je Social Media kanalen doelgericht in).

Schrijf je regelmatig persberichten, maar worden ze zelden tot nooit opgepikt door de media? Nathalie de Graaf weet waar dat aan ligt. Als journalist ziet zij dagelijks tientallen persberichten in haar mailbox voorbij komen, maar negen van de tien gooit zij direct weg. En dat terwijl een goed geschreven en in het oog springend persbericht tot veel publiciteit kan leiden. Hoe schrijf je nu eigenlijk dat goede persbericht? Hoe zorg je dat (nieuws-) redacties en freelance journalisten het overnemen? Wat zijn veelgemaakte fouten? In sessies van vier uur geeft Nathalie een intensieve bedrijfstraining waarbij door middel van oefeningen de do's en dont's besproken worden. Aan de hand van haar ervaring geeft zij als insider inzicht in hoe de journalistiek werkt en hoe je daar als bedrijf handig op in kunt spelen.

Social Media

Exposure en de juiste uitstraling zijn belangrijk voor een succesvolle bedrijfsvoering. Het gebruik van Social Media kanalen is dan ook essentieel. Maar hoe zet je Twitter, Facebook, Linkedin, Instagram & YouTube doelgericht in voor je bedrijf? Hoe bereik je jouw doelgroep? En hoe onderscheid je je van je concurrenten? Aan de hand van op maat gemaakte voorbeelden, waarbij Nathalie het betreffende bedrijf als uitgangspunt neemt, worden de diverse kanalen besproken en worden er handige tips gegeven waardoor je als bedrijf zichtbaar wordt en een professionele uitstraling krijgt. De trainingen zijn op maat. Per bedrijf wordt gekeken waar behoefte aan is, wat de doelgroep is en hoe het betreffende bedrijf zich (beter) kan profileren. Na afloop hebben cliënten meer inzicht in het gebruik van Social Media kanalen en de inzet van persberichten voor free publicity.

Voor wie:

Marketingafdelingen / medewerkers die zich met communicatie en PR bezig houden.

Investering:

€ 750,- ex BTW per team, inclusief voorbereiding en lesmateriaal. Exclusief reiskosten.



Interviewtechnieken & Journalistiek schrijven

Hoe schrijf je nu eigenlijk een pakkende tekst? Waar moet je op letten als je een interview doet? Nathalie geeft op maat gemaakte trainingen aan medewerkers van bedrijven die blogs/artikelen/interviews/content schrijven voor de site van het betreffende bedrijf en/of het bedrijfsblad. Gedurende een vier uur durende intensieve training legt zij aan de hand van voorbeelden uit welke interviewtechnieken er in de journalistiek gebruikt worden, hoe je informatie ordent en hoe je vervolgens een pakkende en levendige tekst schrijft. Aan de hand van oefeningen worden de do's en dont's besproken. Na afloop hebben de medewerkers inzicht, inspiratie en tools om de content op de site en/of in het bedrijfsblad naar een hoger plan te tillen. Dit zorgt onder andere voor meer bezoekers op de site en een professionele uitstraling van het bedrijfsblad.

Voor wie:

Medewerkers van bedrijven die schrijven voor site en/of bedrijfsblad.

Investering:

€ 750,- ex BTW per team, inclusief voorbereiding en lesmateriaal. Exclusief reiskosten.